Review

40’s BC

“Artist + YM = Unpredictable Interview”

a ring-a-ding tagline … unpredictable interview does tell all. once i read their posts i know exactly what it means for you to put an artist and a messenger on the same board. Well i can’t lie that i love it especially since my hubby is in the house as well, giving out-of-the box answers to their unpredictable questions….LOL  but to put it right, 40’s BC is something you don’t wanna missed.some extraordinary fresh idea put 40’s BC, an e-magazine set foots on facebook, haunting for every artist they can lay their hands on. taking their focus on pulling the trueself of an artist, make an enjoyable interview everyone can read and smile about. don’t even bother asking what 40’s BC stands for…the name is a random word comes out of nowhere, just like their interview….

as the admin say that 40’s BC is just a mere magazine with an extra onion on top.  it’s meant to be easy and fun but has more to it as we follow by….

i love to peak, so i’ll give you a sneaky peaky jiggy bite from one of the artist interview :

(but since it’s a peak, all interview’s been cut to fit my blog only huehuehue…see the pages to read more ok )

from : Upnix, Graffiti Artist, Yellow Dino Maker

Dinobus by The Yellow Dino
Dinobus by The Yellow Dino

40s BC.
uda liat ini blum?
http://www.facebook.com/pages/40s-BC/60608936259

upnix .
ih pesbuk. apalagi itu

40s BC:
liat duluu

upnix .
dimana…notes ya

40s BC:
yoi

upnix .
bwahahaha si ykha

40s BC:
ada banyak pik

upnix .
lho trus…ada lu ?   wauehaiwurhwiuaraw

40s BC:
itu interpiu2 smua isinya.  so so emagz…heuahuehauea

upnix .
lah ada si memeng…whauawiheihwa

40s BC:
ada si monyet gitu paling pertama…heahuahea

upnix .
sianjing KAMU YG BUAT    

40s BC:
wakakakakakkakaka
nah, skarang giliran lu yang diwawancara. siap?

upnix .
goblok isinya unyang anying   wahahahaa
gilee……sok bring it on
*kaya film dance

40s BC:
ih?

upnix .
jdug jdug

40s BC:
eh inget lho, wawancara uda dimulai sejak gw nyapa tadi  ahahahaha
ok ok

upnix .
sialaaaaaaaaaaaaaan

40s BC:
trus2, uda sampe mana nih si trexinya?

upnix .
baru diwarna base dan ditatap aja daritadi
sambil chat dgn wartawan gadungan

40s BC:
waah dijamin artikel2nya pasti mengena ya
cool…

upnix .
saah
oh ini yg kata angie berarti kemaren
mr.40s bikin interpiu2an
trus kata gw inter what ?
ternyata hari ini saat cuaca M2 sedang cerah online langsung ditodong

40s BC:
wah, maap kayanya salah orang de. ok deh, terima kasi atas waktunya ya
eh ada pesan2 terakhir mungkin buat para pemirsa?

upnix .
globalwarming is cool
*quote cintalaura*

40s BC:
ooh bener2
demikianlah hasil wawancara dengan kepik, pemilik yellow dino

http://www.theyellowdino.com

from : Ykha – Musician, The Bohays and C.u.t.s’s Vocalist

Ykha
Ykha

40s BC:
ok, met sore mba, lagi sibuk apa ni skarang2?

Ykha:
hihihi…sore soreeee
lagi memasuki tanggal2 deadline…kantor dan juga proyek2 luar  huhuhuhu
lagi ngerjain ilustrasi buat buku anak2 sama desain kaos buat kelas pagi mas anton ismael

40s BC:
eh eh, lho mau detlen ko malah ceting?
uda gitu pas ditanyain sibuk, bilangnya ngga. emang ga dimarahin ama bos ya?

Ykha:
bosnya sungguh sangat pengertian hahahahaha yang penting kerjaan gw slalu beres

40s BC:
hueahueahuea amin amin. btw, ini lagi dimana ya?

Ykha:
lagi di kantor, lo lagi dimana? (ga boleh ya balik nanya?)

40s BC:
boleh2 heuahuehau
kantor juga nih nampak lembur…hiks2

Ykha:
ngga juga sih…gayanya doang lembur padahal cuma numpang pake scanner. materi pada blom masuk, jadi ga bisa ngerjain apa2 hari ini

40s BC:
hahaha ih gaji buta…heuahuea

Ykha:
ih ih tapi kalo lagi lembur gila2an loh
*takut dibaca bos
hahahahahahahahahahaha

40s BC:
hahaha bagus2
ada rencana manggung2 lagi beberapa saat kedepan?

Ykha:
tanggal 14 ini sih di sabuga….ada launching EO baru

40s BC:
woo nampak seru … mba nanti rencana pake baju warna apa nih pas manggung? pastinya yang trendi dan atraktif kan?

Ykha:
kalo sekarang sih udah punya stylist sendiri, biasanya doi yang nyiapin semuanya
atraktif harus lah hahaha…susah kalo jadi vokalis cewe, apa yang kita pake diperhatiin banget…padahal enak banget kalo pake kaos2 aja
curang nih

40s BC:
hahaha

Ykha:
kemaren aja gw manggung terakhir pake terusan huhuhuhu
untung masih boleh pake converse

40s BC:
waah, baru tau gw klo mulai ada larangan memakai converse pas manggung heuahuehaueah
ok ok, obrolan tentang musik biarkan orang lain yang menginterview anda

Ykha:
iya si sponsor mau image ceweknya lebih dikeluarin…biar ga terlalu gahar

40s BC:
kita bukan majalah musik soalnya hahahahaha

Ykha:
oh ya baguslah…soalnya kalo di musik kerjaan saya cuma teriak2 aja hahahahahahahaa


read more … on facebook

and join …. 40’s BC group page


anyway, 40’s BC is now on blog as well. Unlike before, the blog put in various articles you’ll wanna know and read such as culinary, musics, movies, street art reviews and other sparkling things in the big city. go check it out at:   http:www.40sbc.com/blog/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s